Oana Hagiescu – Blog de Mămiceală

Kit de supraviețuire pentru mame care lucrează de acasă

kit de supravietuire

Ultimele luni au fost grele pentru toată lumea. Pandemia ne-a determinat să trăim constant “la limită”, într-o continuă stare de alertă, sub amenințarea unor schimbări neașteptate.

Cu toții am fost nevoiți să ne schimbăm, să ne adaptăm la noua realitate, să ne menținem impulsionați și să ne motivăm să fim productivi.

 Asta în timp ce încercăm să rămânem sănătoși la trup, dar și la cap.

Unii au făcut lucrul acesta mai ușor, altora le-a fost mai greu.

Acest „nou normal”, a adus câteva reguli noi și o rutină diferită. Iar mamele simt aceste lucruri din plin, pentru că cei mici stau mai mult pe acasă.

Alexa nu merge la grădiniță, deci programul meu se învârte în jurul ei. Grădinița online nu îi place și ne-a testat răbdarea amândurora, așa că între timp am renunțat de tot la ea.

Ca să reușesc să scriu, mă scol foarte devreme sau stau noaptea foarte târziu. Acesta este motivul pentru care, atunci când mă uit în oglindă, adesea văd… un panda. 🐼

Dar, după multe luni în care am încercat să găsesc un ritm nou, am descoperit 4 lucruri care mă ajută să funcționez în așa fel încât să pot să și scriu, să am grijă de familie și să mă pot și juca cu plăcere cu Alexa.

1. Ciocolată

M&M’s, After Eight, Schogetten, Ritter Sport, Kinder, toate mâncate pe furiș și fără remușcări (prea multe). Îmi asigură energia, dar și niște… forme rotunjite. Rezolvăm după sărbători, evident. 🙈

2. Somn

Viața mea s-a schimbat brusc din momentul în care am acceptat că Alexa nu mai vrea să doarmă la prânz. Mă chinuiam și o oră și jumătate să o adorm, ajungea să se culce și la 12 noaptea și dormea până la 10 a doua zi. Când mi-am dat seama că nu mai are rost să mă ambiționez (speram să pot să scriu sau să fac alte lucruri în acest răgaz), am intrat cu toții într-o altă eră: era culcatului devreme. Acum adoarme la 9 jumătate-10, iar eu pot să respir sau… să adorm și eu devreme. Tot panda sunt, dar parcă mai puțin.

Când scriam acest articol am primit newsletter-ul No.Mad Talks. Îți recomand să te abonezi, mai ales dacă ești freelancer. În ultimul mail, curatoriat de Lăcrămioara Vidru, se vorbește despre… somn.

Pentru că l-ai ratat pe acesta, iar pe mine mă pasionează subiectul o să îți spun că Iunieta Sandu și fetele de la No.Mad Talks au vorbit cu Mona Ciurezu, de la  bebedoarme.ro despre deprivarea de somn. Iată câteva sfaturi pentru a dormi mai ușor:

  1. Dacă observi că îţi ia mai mult de 30 minute pentru a adormi, ieşi din cameră, fă ceva relaxant, apoi revino când ţi-e somn. Pe măsură ce rămâi în pat fără a adormi, creierul pierde tot mai mult din asocierea patului cu somnul, iar asta nu te ajută.
  2. Dacă ai gânduri care nu te lasă să adormi, ridică-te, notează-le pe o hârtie şi spune-ţi mental că te vei ocupa de ele a doua zi dimineaţă.
  3. Evită expunerea la ecrane cu lumină albastră înainte de somn. Renunţă la TV, laptop, mobil cu minim 30 de minute înainte sau, dacă nu ai alternativă, activează lumina galbenă a ecranelor.
  4. Fă în fiecare zi ceva pentru tine, pe de o parte lucruri care să te echilibrezi şi să descarci emoţiile adunate.
  5. Fă mișcare 30 de minute pe zi (poate fi doar mers); ajută foarte mult somnul.

Eu am mult de recuperat, dar parcă încep să mă echilibrez. 💤

3. Uleiul CBD

Tot în această perioadă am descoperit uleiul CBD. Câteva picături fac o adevărată… magie. Sunt mult mai calmă de când am început să iau dimineață ulei CBD + CBG, aduce așa un sentiment de relaxare în corp și ține anxietatea sub control. Și cam câtă anxietate poate să există în perioada aceasta? Totul pare însă mai ușor de trecut și mai puțin încrâncenat cu acest ulei minunat.

4. Hand in Hand Parenting

Un alt mare plus în viața mea a fost decizia de a mă înscrie la un curs de Hand in Hand Parenting cu Ruxandra Vasile. Am făcut cu Ruxandra un interviu pentru depici.ro, iar metoda mi s-a părut foarte interesantă.

Hand in Hand Parenting se bazează pe conectarea cu copilul și oferă instrumente pentru a-l asculta pe cel mic și a petrece timp de calitate cu el. Aceste instrumente sunt:

  • timpul special
  • ascultarea profundă
  • limitele
  • ascultarea prin joc
  • ascultarea adult la adult (grupul de suport și parteneriatele de ascultare).

Mi-a rămas gândul la acestă modalitate de a asculta copiii și cum două prietene mi-au spus ca relațiile lor cu copiii s-au îmbunătățit, m-am înscris și eu. A fost cea mai bună decizie.

Încă după prima întâlnire, am început să observ și să aplic cu Alexa aceste idei. Sunt mult mai calmă și înțeleg mai bine de ce se întâmplă lucrurile și, mai ales, știu cum să reacționez în cele mai multe dintre situații.

Recunosc acum semnalele pe care le dă când este neconectată cu mine și accept plânsul ca fiind eliberator.

Și am mai câștigat ceva: ascultarea profundă între părinți, în care nu ești întrerupt, nu ești judecat, sfătuit sau analizat, ci pur și simplu cineva te ascultă cu căldură, iar tu te eliberezi  de stres. Pentru că știm cât venin poate zace, de obicei, într-o mamă obosită și frustrată căreia vrei să îi povestești frământările tale.

Sunt ocupată, dar îmi planific cât pot de bine activitățile zilnice, am grijă de hobby-urile mele, fac cursuri online și caut să mă mențin motivată și… calmă, cu aceste patru trucuri.

Despre cum uităm de noi am scris aici. 

Abonează-te la newsletter ca să afli când scriu ceva nou.

Îți plac poveștile mele și vrei să colaborăm pentru proiectul tău? 

Lasă un comentariu...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește și...

expunere la ecrane

Efectele negative ale supraexpunerii copiilor la ecrane

Cazurile de copii cu întârzieri în dezvoltarea psihică și a limbajului, deficit de atenție, hiperactivitate, tulburări de comportament au crescut cu 34%, conform specialiștilor Asociației pentru Sănătate Mintală a Copilului. Iar lucrul

Hai să păstrăm legătura

Abonează-te la Newsletter