Oana Hagiescu – Blog de Mămiceală

Evelina Necula de la Kinderpedia conectează grădinițele și școlile cu părinții

Kinderpedia

Pe Evelina Necula am cunoscut-o la începutul anului la conferința “Grădinița 2.0. Educația timpurie, familia și comunitatea”, organizată chiar de Kinderpedia, platforma de comunicare și management pentru școli și grădinițe.

Mi-a plăcut implicarea și energia cu care se mișca printre sutele de invitați. Am decis atunci să facem un interviu în care să vorbim pe îndelete. Dar cum aproape nimic nu a fost anul acesta așa cum ne-am propus, lunile au trecut și abia acum am reușit să stăm de vorbă.

În 2020 au fost, și încă mai sunt, discuții infinite despre conectarea copiilor cu educatorii și profesorii și despre adaptarea la noile condiții de învățare. Așa că am vrut să aflu cum vede Evelina Necula viitorul educației.     

  • Aud tot felul de întâmplări din timpul orelor la școala online. Care sunt diferențele între aplicațiile pe care le folosesc de obicei grădinițele și școlile și Kinderpedia?

Sunt câteva aspecte importante pe care trebuie să le privim atunci când evaluăm o aplicație pentru educație – nu doar pentru școala online, care este doar vârful iceberg-ului.

Pe de o parte, este vorba despre funcționalități. Este important ca o aplicație să reunească cât mai multe dintre nevoile de conectare, administrare și management ale unei școli sau grădinițe, astfel încât profesorii, educatorii și directorii să petreacă cât mai puțin timp jonglând între instrumente și mai mult pregătindu-și orele și comunicând personalizat cu familiile.

Kinderpedia are astăzi 24 de module.

Acestea acoperă toate funcționalitățile de comunicare și management de care o școală are nevoie ca sa funcționeze eficient si să își țină comunitatea aproape. Mă refer aici la componenta de clasă virtuală – prezență, orar, predare video, prin Zoom, catalog electronic, modul de teme cu corectare direct în aplicație, mesagerie, librărie de documente și resurse pentru educație – dar și la alte funcționalități smart care simplifică activitatea profesorilor și comunicarea cu familia – calendar de evenimente, galerie multimedia, registru medical, chestionare, newslettere. La acestea se adaugă o componentă de management, care permite oricărui director să genereze rapoartele necesare de pe Kinderpedia, să emită facturi din aplicație pentru taxele școlare, să urmărească plata acestora. Pentru părinți, am introdus anul acesta opțiunea de plată online a facturilor de la școală sau grădiniță, direct din Kinderpedia.

Când o școală intră pe platformă, îi asistăm în configurarea acestor module, astfel încât să aibă acces doar la cele de care au nevoie sau pe care aleg să le folosească pentru început.

Apoi, trebuie să ne referim la experiența de utilizare. Astăzi există numeroase platforme care susțin că fac lucruri similare, de aceea a devenit extrem de important să evaluăm și modul în care își îndeplinesc promisiunea, cât de simplu, rapid și intuitiv funcționează.

Un alt aspect elementar este pregătirea utilizatorilor pentru a folosi platforma, accesul la librării de tutoriale text și video, dar și la sesiunile de training personalizat prin care personalul școlilor se familiarizează cu platforma.

La fel de important este ca aplicația să aibă suport permanent pentru utilizatorii săi, să le răspundă la întrebări, să îi îndrume atunci când apar funcționalități noi sau când cele vechi sunt actualizate.

Sumarizând, succesul și performanța unei aplicații pentru educație sunt date de echilibrul între funcționalități integrate, experiența de utilizare superioară, training și resurse de know how accesibile și suport permanent pentru utilizatori.

Consider, în egală măsură, că singurul mod în care se poate urmări și demonstra această performanță este prin experiența directă a utilizatorilor. La Kinderpedia, ne-am concentrat încă de la început eforturile către a strânge feedback valoros de la cei care folosesc aplicația și a-l folosi drept foaie de parcurs pentru dezvoltări viitoare.

  • Cum a apărut și cum a crescut Kinderpedia?

Am început în 2014, cu ideea de a face o platforma de comunicare pentru grădinițe. Echipa de bază este formată din trei specialiști cu background în antreprenoriat, comunicare și digital, care înțeleseseră că viitorul este unul al tehnologiei și că instrumentele digitale vor reinventa modul în care toate industriile funcționează. Am ales educația timpurie pentru că aflasem cum funcționează și cât de mult timp și energie valoroasă se pierd în încercarea de a menține un dialog constructiv între dascăl și familie, în anii când copiii se dezvoltă cel mai mult și cel mai frumos.

Acest țel de a conecta școala și familia a rămas în ADN-ul Kinderpedia și astăzi, după mai bine de 6 ani.

Am început cu o finanțare europeană, am lansat Kinderpedia în 2015, am pilotat produsul doi ani în numeroase grădinițe publice și private, am făcut studii, am început să formăm piața în ceea ce privește nevoia de comunicare cu familia într-un mod profesionist și structurat. În 2016-2017 am lansat aplicațiile mobile native Kinderpedia, astfel încât și dascălii și părinții să aibă acces la principalele funcționalități direct de pe smartphone.

În 2018 am încheiat prima rundă de investiții și am primit 200,000 euro de la un grup de angel investors din Elveția. Kinderpedia a crescut mult în perioada următoare, atât ca funcționalități, cât și ca nivel de utilizare. 2019 a fost anul în care ne-am lărgit aplicabilitatea și către zona școlară. Erau deja numeroase grădinițe de prestigiu pe platformă care voiau să ofere același standard de comunicare părinților și când copiii treceau în ciclul școlar. De aceea, am lansat catalogul electronic, integrat pe Kinderpedia.

Tot în 2019 am devenit mult mai vizibili și recunoscuți, în țară și în Europa. Pe de o parte, pentru caracterul inovator al Kinderpedia, pe de alta, pentru impactul său social. Mă refer aici la premiile de la Comisia Europeană, care ne-a oferit Seal of Excellence, de la Innovators for Children, de la Startarium Pitch Day, de la European Angel Investors Summit de la Bruxelles, unde am fost recunoscuți ca o companie Tech for Good și am primit și un premiu de la Amazon Web Services.

Ca antreprenor, sunt dese momentele când simți că pedalezi în gol.

Mai ales în primii ani, când investești tot ce ai și tot ce poți, într-un vis. Tocmai de aceea, cea mai mare satisfacție este să vezi – pare că peste noapte, deși în realitate nu este deloc așa – că ceea ce ai construit este relevant și util pentru din ce în ce mai mulți oameni. Este o bucurie fără margini să vezi entuziasmul cu care oameni de valoare și organizații de prestigiu oferă sprijin și credibilitatea la ceva ce, cu puțin timp în urmă, credeai că este important doar pentru tine. 

Kinderpedia
  • Cum a fost anul acesta pentru echipa Kinderpedia?

2020 a fost, pentru toată echipa Kinderpedia, un an al încercărilor, al reinventării, al ștergerii barierelor între posibil și imposibil.

În februarie, organizam cel mai mare eveniment offline facilitat de Kinderpedia până acum – Grădinița 2.0: Educația timpurie, familia și comunitatea. Am adunat atunci peste 200 de educatori și manageri din educația publică la Impact Hub Floreasca. Au venit profesori din toată țara și am avut un val de feedback favorabil excelent.

În martie, pe 5 mergeam la Radisson, la Gala Business Review. Nominalizasem Kinderpedia la categoria celor mai inovatoare companii din Romania, unde câștigaseră în trecut companii pe care le admir, cum ar fi, UiPath sau Typing DNA. Știam că este o probabilitate foarte mică să fim noi câștigătorii, pe un domeniu atât de disputat, așa că am fost cu atât mai surprinși când ne-au chemat pe scenă ca să ne luăm premiul.

Cu doar o săptămână înainte de închiderea școlilor, într-un moment în care încă nu vedeam amploarea și impactul a ceea ce urma să ne aducă criza Covid, Kinderpedia a câștigat titlul Innovator of the Year la Gala Business Review Awards. A fost unul dintre momentele acelea când am simțit că plutesc de fericire, de mândrie, de emoție!

Ce a urmat? Pe 12 martie s-au închis școlile. Pe 16, anunțam deja lansarea modului de predare video la distanță, prin integrarea Zoom pe Kinderpedia. Orice profesor activ pe platformă poate da drumul unei lecții video la distanță direct din orar, de pe web sau din aplicația mobilă. Poate astăzi, când mai fac și alții asta, nu mai pare așa mare lucru, dar am fost prima aplicație pentru educație care le-a permis profesorilor sa predea video, online. A durat mai bine de o lună până când un jucator mare, internațional, a reușit să facă ceva similar, iar o altă aplicație locală a făcut-o la sfârșitul anului școlar. În această viteză de reacție și în ușurința cu care integrăm feedback-ul stă caracterul puternic inovator al Kinderpedia.

La o săptămână de la închiderea școlilor, pe 19 martie, am semnat un protocol cu Ministerul Educației și Cercetării, prin care am oferit Kinderpedia gratuit instituțiilor publice de învățământ. 11 module Kinderpedia, cele mai utile activității profesorilor, ramân gratuite pe viață.

Am continuat să inovăm și să completăm funcționalitățile de clasă virtuală, prin lansarea modulului de teme pe Kinderpedia, cu corectare direct în aplicație și relansarea catalogului electronic.”

Kinderpedia

Am organizat sute de cursuri și ateliere prin care i-am învățat pe profesori să folosească Kinderpedia. Mii de profesori au participat la cursurile noastre de formare. Am continuat și seria de conferințe inspiraționale pentru dascăli, cum sunt Educație Conectată: Școala în 2020 sau Grădinița 2.0: Conectare și empatie în educația timpurie.

Am fost mereu de părere ca nu trebuie doar să știi cum, ci mai ales de ce să folosești o tehnologie. Experți si lideri de prestigiu din educație au venit alături de noi și mii de profesori ne-au urmărit la fiecare ediție. Tot pentru a facilita accesul dascălilor la informație și inspirație, am lansat blog-ul Kinderpedia, un hub de idei și opinii din evenimentele noastre, de la partenerii noștri și nu numai.

Am încheiat în vară o nouă rundă de finanțare, de aproape jumătate de milion de euro, care i-a adus alături de noi, ca lead investors, pe Roca X, alături de investitorii de la Growceanu și de peste 50 de investitori individuali care ne-au oferit sprijinul lor în campania de crowdfunding de pe SeedBlink, cea mai mare platforma regională de equity crowdfunding.

Tot vara aceasta am încheiat un parteneriat cu Maple Bear Central & Eastern Europe, și Maple Bear UAE, ambele parte a celei mai mari rețele globale de francize educaționale canadiene, Maple Bear Global Schools.  Astfel, Kinderpedia a devenit sistem unic de operare pentru Maple Bear CEE și UAE și pune la dispoziție toate funcționalitățile necesare ca să susțină atât activitatea în școlile și grădinițele din cele două regiuni, atât online, cât și la clasă. 

  • Câte școli utilizează Kinderpedia, în România, dar și în afara ei?

În prezent, pe Kinderpedia sunt înregistrate peste 2.000 de școli și grădinițe prestigioase din țară și din străinătate.

Între instituțiile românești prezente pe platformă, se numără: Școala Ioanid, Școala Aletheea, Școala Gimnazială Just4Kids, Matei International School, Grădinițele Butterfly, Școala Helikon, Saga Kid, Elf Cluj, Acorns Nurseries. Pe platformă operează de asemenea școli și grădinițe din Elveția, Serbia, Bulgaria, Albania, Iordania, Peru, Emiratele Arabe Unite etc. 

  • Care crezi că sunt problemele școlii online, în momentul acesta?

Școala online este un concept care a crescut rapid, forțat și heirupistic. A devenit buzzword peste noapte și, ca orice lucru impus, a adunat un număr aproape egal de susținători și de detractori. Ce este important de clarificat este că această școală sau grădiniță online, pe care o experimentăm noi astăzi, acoperă doar o parte din ceea ce ar trebui să fie educația digitală. Privită dintr-o perspectivă macro, educația digitală ar trebui să ofere acces nemijlocit, egal la resurse educaționale interactive, adaptate curiculei, prin instrumente digitale – hardware și software – performante și intuitive care să simplifice procesul educațional și să îl faciliteze, atât în online, cât și in format tradițional. Educația digitală, spre deosebire de școala online, este educația viitorului, în care tehnologia are un rol strategic, nu unul funcțional și periferic, cum este el acum, în multe cazuri.

Ce lipsește educației publice din România astăzi este libertatea de a-și alege cele mai potrivite instrumente online. Presiunea gratuității și directiva de a folosi doar anumite platforme – în ciuda faptului că ministerul are protocol și cu altele care sunt cel puțin la fel de conforme din punct de vedere tehnic și GDPR – scoate din joc competitivitatea și face din școala online un joc cu un singur câștigător, care, acum, nu este nici dascălul, nici elevul…

  • Cum vezi viitorul Kinderpedia, dar și al tău personal?

Viitorul Kinderpedia este legat de finalizarea funcționalităților pe care le avem in curs de dezvoltare și de proiectele de expansiune internațională în care suntem implicați. Suntem orientați către integrarea Kinderpedia cu alte platforme de conținut educațional, dar și cu instrumentele de raportare ale autorităților.

Tot pe termen scurt și mediu, ne-am propus să fim un partener activ de dialog în ceea de privește strategia de digitalizare a educației. Ne dorim să o vedem elaborată corect, transparent și concertat, cu focus pe cele trei elemente esențiale – infrastructură și hardware, software și know how. Dorim să influențăm autoritățile în direcția implicării actorilor locali din edtech în digitalizarea școlilor. Un domeniu edtech dinamic și prolific este o garanție a dezvoltării de soluții flexibile și personalizate pentru educația din România.

Pe mine, personal, mă văd ca un ambasador și facilitator al calității și al bunelor practici în educație. Sunt norocoasă că fac parte dintr-o rețea de specialiști și lideri valoroși și voi continua să creez oportunități pentru ca expertiza lor și succesul pe care îl obțin să fie replicate la scară cât mai largă.

Despre Kinderpedia am mai scris aici.

Abonează-te la newsletter ca să afli când scriu ceva nou.

Îți plac poveștile mele și vrei să colaborăm pentru proiectul tău? 

2 thoughts on “Evelina Necula de la Kinderpedia conectează grădinițele și școlile cu părinții”

  1. Demn de admirat efortul depus. Mai ca imi pare rau ca nu se foloseste la gradinita noastra. Dar la ce lene au unele cadre didactice… Dar si directorul ce pare depasit de situatie dar nici nu pare a lua vreo masura. Spune asta un parinte ce din martie isi tine gemenii acasa. De, gradi este in renovare din august…

    1. Grădinițele sunt cumva „pe supraviețuire”, iar managerii depășiti cei mai mulți de evenimente. Există, bineînțeles, și excepții.

Lasă un comentariu...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește și...

expunere la ecrane

Efectele negative ale supraexpunerii copiilor la ecrane

Cazurile de copii cu întârzieri în dezvoltarea psihică și a limbajului, deficit de atenție, hiperactivitate, tulburări de comportament au crescut cu 34%, conform specialiștilor Asociației pentru Sănătate Mintală a Copilului. Iar lucrul

Hai să păstrăm legătura

Abonează-te la Newsletter